فهرست سوالات

خروجی گرفتن از DVD

انتقال از کامپیوتر به گوشی

نصب برنامه در گوشی

فعالسازی نرم افزار (بازار و یا شماره سریال) 

دانلود و حذف دیتا

تنظیمات و امکانات نرم افزار

متفرقه

خروجی گرفتن از DVD

1

سوال

DVD نرم افزار را خریده ام و پس از قرار دادن در کامپیوتر یا لب تاب خطای .NetFrameWork می دهد؟

پاسخ

این خطا مربوط به کامپیوترهایی است که نسخه ی بتای ویندوز 8 را نصب کرده اند و یا ویندوز آنها (عموما لب تاب ها) نرم افزار .NetFramWork که یکی از نرم افزارهای اصلی ویندوز میباشد را ندارند و باید دانلود نمایند.

برای رفع مشکل دو راه حل وجود دارد: 1- اینکه بر روی کامپیوتر دیگری که ویندوز 7 یا xp می باشد و یا ویندوز 8 آن کامل است، خروجی نرم افزار را بگیرد و به گوشی منتقل کند. 2- با مراجعه به سایت taranom.ir و رفتن به بخش پشتیبانی «ترنم وحی 2» بر روی گزینه «عدم نصب بر روی ویندوز 8» کلیک کرده و طبق توضیحات آن بخش عمل نماید.

2

سوال

DVD نرم افزار داخل کامپیوتر می باشد، ولی گزینه خروجی گرفتن مستقیم بر روی تبلت یا گوشی کار نمی کند و امکان انتخاب حافظه ی رم یا حافظه ی دستگاه نیست؟

پاسخ

هنگامی که گوشی یا تبلت را با کابل به کامپیوتر وصل می کنید، گزینه هایی برای انتخاب حالت اتصال، به شما نشان داده می شود و برای اینکه بتوانید خروجی شمیم را مستقیما بر روی گوشی بگیرید، باید حالت "ذخیره سازی انبوه" یا "PC Suite " را از گزینه های حالت اتصال گوشی، انتخاب کنید.

3

سوال

چرا در حین خروجی گرفتن از DVD بر روی کامپیوتر، دکمه های «مرحله بعد» و «تایید» فقط تصویر آنها وجود دارد و هیچ واکنشی پس از کلیک بر روی آنها، بر روی کامپیوتر رخ نمی دهد؟

پاسخ

دلیل آن این است که رزولیشن صفحه ی مانتیور بالاتر از 100% می باشد، برای تنظیم مورد فوق در ویندوز 7 پس از راست کلیک بر روی دسکتاپ و انتخاب گزینه ی "Screen resolution"، پنجره ای باز می شود که در آن باید گزینه "Make text and other item "را انتخاب کرده و در این بخش حالت smaller -100% را تیک بزنید.

4

سوال

چرا در حین خروجی گرفتن از DVD در هیچ مرحله ای لیست ترجمه ها و تفاسیر و اعراب و ترجمه های انگلیسی وجود نداشت؟

پاسخ

بعد از انتخاب محل خروجی و فقط یکبار کلیک بر روی دکمه ی «مرحله ی بعد» می توانید لیست ترجمه های فارسی و انگلیسی و تفاسیر و اعراب قرآن را مشاهده نمائید.این مسأله به دلیل دو بار کلیک پی در پی بر روی دکمه ی "مرحله بعد" پیش آمده است و فقط در ورژن اول نرم افزار امکان دارد و در ورژنهای بعدی اگر کاربر انتخابی انجام ندهد از او سوال میکند و بعد از تایید کاربر به مرحله بعد منتقل میشود.

5

سوال

چرا در حین خروجی گرفتن از DVD در هیچ مرحله ای لیست ترتیل ها و ترجمه های گویا وجود نداشت؟

پاسخ

شما در هنگام خروجی گرفتن، بیش از یک بار بر روی دکمه ی مرحله ی بعد کلیک کرده اید. باید بعد از انتخاب ترجمه ها و تفاسیر مورد نظر، فقط یکبار بر روی دکمه ی «مرحله ی بعد» کلیک کنید تا لیست قاری ها و ترجمه های گویا برای شما نمایش داده شود و یا با بازگشت به مرحله قبل آنها را دوباره انتخاب کنید.

6

سوال

چرا در مرحله ی آخر خروجی گرفتن از DVD نوار سبز رنگ کامل پر نمی شود؟

پاسخ

ممکن است به دو دلیل باشد: 1- فضای خالی در محل ذخیره خروجی با حجم دیتای انتخاب شده، کافی نباشد و از آن کمتر باشد. در هنگام انتخاب خروجی، به حجم حافظه ی خود و میزان حجم فایل های انتخابی که در کادر پایین صفحه ی خروجی درج میگردد دقت کنید. 2- DVD دچار اشکال شده باشد و مثلا بر روی نقاطی از آن خش افتاده باشد.

7

سوال

چرا با قرار گرفتن DVD داخل کامپیوتر و یا لب تاب هیچ برنامه ای خودکار اجرا نمی شود؟

پاسخ

1- گاهی اوقات در برخی کامپیوترها فایل های Autorun اجرا نمی شود که باید از طریق My computer به درایو DVD مراجعه کرده و از آنجا فایل ShamimInstaller.exe را اجرا نمایید.

2- یا اینکه در ویندوز ویستا به بعد کادر کوچکی باز می شود که شامل دو گزینه می باشد، یکی اجرای فایل Autorun و دیگری باز کردن پوشه ی درایو DVD که باید گزینه ی اول را انتخاب کرد.

8

سوال

چرا در حین خروجی گرفتن، در فرمی که لیست تمامی سوره های قرآن وجود دارد، دکمه های (انتخاب همه، حذف انتخاب ها، انتخاب برعکس) جابجا کار میکند و دکمه ی «تایید» اصلا کار نمی کند؟

پاسخ

همان پاسخ سوال 3

9

سوال

چرا با قرار دادن DVD و اجرای اتوران و کلیک بر روی دکمه ی ورود، پیغام User Account Control را می دهد و چه باید کرد؟

پاسخ

این پیغام یک پیغام امنیتی برای اطمینان از کاربر اصلی بودن شماست و برای گرفتن اجازه ی نصب از کاربر، نمایش داده می شود که با زدن بر روی دکمه ی Yes، به ادامه ی مراحل خروجی گرفتن می رود.

(البته با اینکه ضرورتی ندارد ولی شما میتوانید با زدن بر روی دکمه ی change when these notification appear در فرم پیغام، به تنظیمات این بخش دسترسی پیدا کنید و اهرم مربوطه را در حالت Never notify قرار دهید تا دیگر این پیغام برای هیچ DVD ای نمایش داده نشود.)

10

سوال

چرا پس از تعیین محل خروجی، پیغام خطا در ساخت پوشه را می دهد؟

پاسخ

در صورتی که در ویندوز ایکس پی هنگام اجرای نرم افزار، ساخت خروجی با خطای ساخت پوشه مواجه می شوید، موارد زیر را انجام دهید.
1- وارد کنترل پنل سیستم شده و گزینه Regional Language Options را اجرا نمایید.

2-حالا کادر کشویی اول را روی گزینه English United states بگذارید.

3- گزینه Apply سپس گزینه OK را کلیک کرده و سپس نرم افزار شمیم وحی را دوباره اجرا نمایید.

انتقال از کامپیوتر به گوشی

1

سوال

چرا در حین کپی کردن خروجی شمیم، بر روی گوشی یا تبلت، خطای your device might not be able play or view file را می دهد و چه باید بکنیم؟

پاسخ

این پیغام در برخی از گوشی ها هنگام کپی فایل های مختلف نمایش داده می شود و با زدن دکمه ی yes اجازه کپی فایل را بر روی گوشی به کامپیوتر می دهد. توجه داشته باشید اگر گزینه ی No, Skip this files را انتخاب کنید، کامپیوتر از فایل نامبرده صرف نظر میکند که در این صورت پوشه ی شمیم ناقص خواهد بود.

2

سوال

آیا امکان جابجایی پوشه ی شمیم پس از انتخاب دکمه ی ذخیره بر روی حافظه ی دستگاه، به کارت حافظه وجود دارد؟

پاسخ

بله، از برنامه خارج شده و در بخش فایلهای شخصی یا مدیریت فایل ها، پوشه شمیم را cut یا برش داده و در حافظه ی رم کپی (چسباندن یا paste) می کنیم و برنامه را مجدد اجرا کرده که با زدن دکمه ی جستجو از کادر جستجوی دیتا، نرم افزار به صورت خودکار پوشه شمیم را پیدا کرده و برنامه اجرا می شود.

3

سوال

چرا بعد از خروجی گرفتن اجازه ی کپی بر روی رم گوشی را نمی دهد؟

پاسخ

برای انتقال فایل خروجی بر روی رم گوشی شما، از طریق کابل، عموما در دستگاه موبایل یا تبلت، پس از اتصال از شما اجازه میخواهد و این درخواست اجازه در نوار بالای گوشی پدیدار می شود که با پایین کشیدن نوار بالایی و کلیک بر روی آن، گزینه های اتصال را تایید می نمایید و تا وقتی تایید نکنید اجازه داده نمیشود.

البته در بعضی از گوشی ها و یا تبلت ها در قسمت تنظیمات بخشی به نام (اتصال به PC) یا (طریقه ی اتصال) قرار داده شده که از طریق آن می توانید گزینه های مختلف شیوه ی اتصال را انتخاب کنید که برای اتصال از طریق کابل و انتقال دیتا باید گزینه ی (MTP) باید فعال باشد.

نصب برنامه در گوشی

1

سوال

چرا با وجود کپی کردن همه ی آنچه بر روی DVD شمیم بوده، بر روی گوشی یا تبلت و نصب شمیم بر روی آن، باز هم پس از اجرا خطای درست کپی نشدن پوشه می دهد؟

پاسخ

کسانی که DVD نرم افزار را در اختیار دارند، حتما باید بر طبق راهنمای نصب، یعنی از طریق دکمه ی ورود و انتخاب مرحله به مرحله ی محتویات نرم افزار، خروجی بگیرند و یا در صورت عدم مشاهده یAutoRun برنامه با استفاده از فایل ShamimInstaller داخل DVD، وارد نرم افزار شوند و دیتاهای خود را انتخاب و خروجی بگیرند و در نهایت فایل و پوشه ی ساخته شده را از طریق کابل به گوشی و یا تبلت خود انتقال دهند.

انتقال کل محتویات DVD بدون انجام این مراحل اشتباه است و فایل های کپی شده به روش اشتباه کار نمیکنند.

2

سوال

چرا در هنگام نصب فایل Shamim.apk خطای «نصب مسدود شد» و یا « install blocked » میدهد؟

پاسخ

فقط در زمانی که برای اولین بار میخواهید برنامه ای را نصب کنید ممکن است با این پیام مواجه شوید.

در صورتی که در هنگام نصب نرم افزار در دستگاه خود با پیام فوق مواجه شدید:

1- بر روی گزینه (تنظیمات) یا (setting) کلیک نمایید.

2- پس از ورود به بخش تنظیمات بر روی گزینه ی (ایمنی) یا (security) کلیک نمایید.

3- در صفحه ی باز شده دقت کنید که باید بخش مشخص شده (منبع ناشناس) یا (unknown sources) حتما تیک خورده باشد.

4- برای نصب، مجددا اقدام فرمایید.

3

سوال

چرا پس از نصب و اجرای نرم افزار پیغام shamim has stoped می دهد؟

پاسخ

این اشکال در نسخ آخر وجود ندارد و بهترین کار این است که نسخه ی شمیم را آپدیت کنند ولی توضیح این که: متوقف شدن برنامه پس از فعالسازی و هنگام باز کردن دانشنامه به دلیل اشکال در پوشه ی Shamim یا همان پوشه ی دیتا پیش می آید که 2 حالت دارد:

1- احتمالا کاربر اصلا پوشه ی Shamim را کپی نکرده است و باید آن را در صفحه ی اصلی رم کپی نماید.

2- اگر اطمینان دارد که پوشه ی شمیم را کپی نموده، اگر نسخه ی نصب شده توسط کاربر نسخه ی اول و قدیمی باشد و این پیغام نمایش داده شود، در این صورت بررسی کند که حتما پوشه ی شمیم در صفحه ی اصلی حافظه ی داخلی یا حافظه ی خارجی باشد و زیر مجموعه ی پوشه های دیگر قرار نگیرد.و اصطلاحا در (root) آن قرار گیرد. (در صورتی که کاربر پوشه ی ShamimSetup را از کامپیوتر به گوشی کپی کرده و یا پوشه ای در گوشی خود ساخته و پوشه ی Shamim را داخل آن ریخته است، کافیست که پوشه ی Shamim را از داخل پوشه های دیگر به root انتقال دهد و نیاز به نصب مجدد برنامه نیست)

4

سوال

چرا پس از نصب و اجرای نرم افزار پیغام «پوشه ی دیتای نرم افزار به درستی کپی نشده است» را می دهد و نرم افزار اجرا نمی شود؟

پاسخ

پیغام فوق چند دلیل می تواند داشته باشد.

1- اینکه نسخه ی اول نرم افزار شمیم را بر روی گوشی خود نصب کرده اید و نسخه ی اندروید گوشی بالاتر از 4.4.0 می باشد که در این صورت حتما باید نسخه ی آپدیت شمیم را از سایت taranom.ir و یا سایت بازار دریافت نمائید. (توجه داشته باشید که فقط فایل نصبی برنامه shamim.apk نیاز به update دارد و پوشه ی دیتای شمیم نیازی به حذف ندارد.)

2- در برخی موارد کاربر فقط فایل shamim.apk که از DVD خروجی گرفته است را بر روی گوشی کپی کرده و پوشه ی دیتای خروجی گرفته شده به نام Shamim را به دستگاه انتقال نداده است. که باید پوشه ی شمیم را نیز به حافظه ی رم یا دستگاه گوشی انتقال دهد.

3- کپی از طریق بلوتوث و یا send file کامپیوتر صورت گرفته که در این حالتها پوشه ی دیتا کامل کپی نشده و یا در هنگام send کردن بهم ریخته است و نیاز به کپی و paste کردن مجدد پوشه ی شمیم از طریق کابل دارد.

5

سوال

چرا با وجود صحیح بودن پوشه ی شمیم موجود بر روی گوشی و نصب و فعالسازی درست آن باز پیغام پوشه صحیح نمی باشد را نشان میدهد و یک صفحه باز میشود که در آن تمام فایل های گوشی لیست شده است و در صورت انتخاب پوشه shamim از لیست نمایش داده شده، مجدد پیغام فوق را نشان میدهد؟

پاسخ

این پنجره محتویات حافظه ی دستگاه و حافظه ی رم را نشان می دهد که باید پوشه ی شمیم را از این لیست انتخاب کرده و تائید نمائید. (توجه داشته باشید که این پنجره به صورت پیش فرض محتویات حافظه داخلی گوشی را نشان می دهد و اگر پوشه ی شمیم داخل حافظه ی رم می باشد، باید با استفاده از دکمه برگشت گوشی اسم حافظه ی رم را از زیر مجموعه storage انتخاب و سپس پوشه ی شمیم را بیابید. و اگر این کار را کردید و باز هم پوشه ی شما را نشناخت به این معناست که شما پوشه ی شمیم را ناقص کپی نموده اید و دوباره باید آن را روی دستگاه کپی نمایید.)

- توجه داشته باشید در هنگام کپی کردن خروجی، هر پیامی داده شد شما yes را کلیک کنید.

- بهتر است نسخه ی شمیم خود را آپدیت کنید زیرا این حالت فقط در ورژن 1.5 مشاهده میشود.

- نکته آخر اینکه دقت کنید محل ذخیره فضای کافی برای انتقال شمیم را داشته باشد.

فعالسازی نرم افزار (بازار و یا شماره سریال)

1

سوال

آیا قفل برنامه را باید در کامپیوتر و قبل از نصب بر روی گوشی فعال کنیم؟

پاسخ

شماره ی سریال نرم افزار همانطور که بر روی بسته بندی درج گردیده ، فقط در مرحله ی آخر، بعد از نصب شمیم بر روی گوشی و اجرای آن، مورد استفاده قرار می گیرد و تا قبل از آن اصلا امکانی برای فعالسازی وجود ندارد.

2

سوال

چرا با وجود نصب و فعالسازی و اجرای اولیه صحیح شمیم بر روی گوشی، دفعات بعد برنامه اجرا نمی شود و مجددا شماره سریال و کد فعالسازی مجزا می خواهد؟

پاسخ

پس از نصب و فعالسازی و اجرای اولیه، اگر دفعات بعد هنگام اجرای برنامه مجدد شماره سریال و کد فعالسازی درخواست کرد، به معنای دو سیم کارته بودن (دارای دو جای سیم) دستگاه می باشد که باید دستگاه به همان حالتی که در زمان فعال کردن بود باز گردد تا برنامه اجرا شود.

3

سوال

چرا هنگام فعالسازی شماره سریال از طریق پیامک، پیغام «این پیام برای شما دارای هزینه می باشد» نشان می دهد؟

پاسخ

سیم کارت اعتباری شما باید داری شارژ پولی باشد تا امکان ارسال پیام به دیگران را داشته باشد و این پیام به این معناست که سیم کارت شما شارژ ندارد تا کد و سریال شما را پیامک کند.

4

سوال

کد فعالسازی، برای فعالسازی از طریق دستی را از کجا تهیه کنیم؟

پاسخ

برای فعالسازی از طریق دستی، پس از وارد کردن شماره سریال در قسمت فعالسازی نرم افزار و ورود به بخش فعالسازی دستی، خواهید دید که علاوه بر سریال که شما وارد کرده اید، یک کد سیستم هم وجود دارد، که قابل تغییر نیست و در پایین آن یک کد فعالسازی را میخواهد که باید وارد کنید که برای دریافت این کد باید از قسمت «فعالسازی شمیم وحی» در سایت taranom.ir اقدام فرمایید که لینک آن نیز در همان کادر فعالسازی دستی وجود دارد.

5

سوال

در صورت نداشتن حساب کاربری در بازار چگونه به نسخه ی اصلی ارتقا دهیم؟

پاسخ

از طریق شماره سریال: شما با خرید شماره سریال می توانید با ورود به بخش فعالسازی از طریق سریال، برنامه را از طریق پیامک یا اینترنت و یا به صورت دستی فعال و به نسخه ی اصلی ارتقا دهید.

6

سوال

شماره سریال شمیم را از کجا باید تهیه کنیم؟

پاسخ

برای خرید شماره سریال به میزان دلخواه می توانید از طریق سایت taranom.ir و بخش «خرید سریال شمیم وحی» اقدام فرمایید.

البته لینک بخش خرید سریال در پایین قسمت فعالسازی نرم افزار نیز وجود دارد و همچنین افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند در ساعات کاری با شرکت تماس گرفته تا شماره کارت دریافت کنند و مبلغ را واریز کنند و راهنمایی مورد نظر صورت پذیرد.

7

سوال

چرا با وجود شارژ حساب کاربری بازار، نرم افزار هنوز برای من فعال نشده است؟

پاسخ

شارژ کردن حساب کاربری بازار، دلیلی بر پرداخت هزینه ی نرم افزار نمی باشد. شارژ حساب کاربری به معنای واریز پول به حساب (بانکی) بازار می باشد که شما می توانید از موجودی این حساب برای خرید نرم افزارهای مختلف از طریق سایت بازار اقدام نمائید.

برای خرید نرم افزار شمیم باید بعد از ورود به حساب کاربری خودتان، به نرم افزار شمیم و بخش فعالسازی آن بروید و فعالسازی از طریق بازار را کلیک کنید و مراحل را بگذرانید.

8

سوال

چرا با وجود دو بار استفاده از شماره سریال، بر روی دستگاه سوم جواب نمیدهد و می گوید اعتبار شماره سریال تمام شده است؟

پاسخ

دو حالت وجود دارد: 1- اینکه یکی از دستگاه هایی که نرم افزار بر روی آن فعال شده، دو سیم کارته (دارای دو جای سیم) بوده و نرم افزار بر روی هر دو جای سیم (با دو کد سخت افزاری متفاوت) فعال شده است و در واقع شماره سریال با سه کد دستگاه متفاوت استفاده شده. 2- افرادی که نسخه ی 1 DVD شمیم را حدود سال 1392 خریداری کرده اند، با ریست یا فلش کردن یکی از دستگاه های فعال شده و نصب و فعالسازی مجدد، بار سوم شماره سریال آنها نیز سوخته باشد که این افراد شامل اندکی از خریداران بوده اند.

9

سوال

برای ارتقاء به نسخه ی اصلی چگونه باید عمل کرد و هزینه ی ارتقا چقدر می باشد؟

پاسخ

ارتقای نرم افزار به سه طریق صورت می گیرد:

1- در اختیار داشتن بسته نرم افزار و شماره سریال درج شده بر روی آن که بر طبق توضیحات روی بسته عمل می کنید.

2- خرید شماره سریال از طریق سایت taranom.ir و ورود به بخش فعالسازی سریال در نرم افزار

3- فعالسازی از طریق بازار، با داشتن حساب کاربری در بازار که ابتدا نرم افزار بازار را باز کرده و وارد حساب کاربری شده و سپس وارد بخش «فعالسازی نرم افزار از طریق بازار» در نرم افزار شمیم وحی می شود و مراحل را طی می کنید.

10

سوال

نرم افزار شمیم قبلا روی گوشی نصب بوده و هزینه ی ارتقا در بازار پرداخت شده است. آیا با فلش کردن گوشی، مجددا باید هزینه پرداخت کنیم؟

پاسخ

افرادی که از طریق بازار نرم افزار را به نسخه ی اصلی ارتقا داده اند، بعد از پاک کردن نرم افزار و یا فلش کردن گوشی برای نصب و ارتقای مجدد بر روی همان گوشی، فقط کافی است که وارد حساب کاربری خود (همان حسابی که بار قبل با استفاده از آن، برنامه را ارتقا داده اند) در سایت بازار شوند و نرم افزار بازار در حالت اجرا بماند، سپس در نرم افزار با زدن بر روی گزینه ی از طریق بازار در بخش فعالسازی، فرم اطلاعات را بدون پر کردن رد کرده و بر روی دکمه ی ادامه کلیک نمایند تا با شناسایی حساب کاربریشان نرم افزار ثبت شود.

11

سوال

آیا با پاک کردن نرم افزار از روی گوشی و نصب مجدد آن، باید دوباره شماره سریال خریداری کرده و یا هزینه ی بازار را پرداخت کنیم؟

پاسخ

خیر، با همان شماره سریال قبلی و یا ورود به حساب کاربری خودتان در بازار می توانید نرم افزار را بر روی همان دستگاه فعال کنید.

توجه داشته باشید منظور از همان دستگاه، سخت افزار مورد نظر شما می باشد و هیچ ارتباطی با عدد سیم کارت شما ندارد و سیم کارت اهمیتی در فعالسازی ندارد. در ضمن دستگاه های دوسیم کارته باید برای فعالسازی دوباره، بر روی همان جای سیم که قبلا فعال کرده اند، فعال نمایند.

12

سوال

چرا در بازار نرم افزار رایگان ثبت شده، در حالی که پولی است؟

پاسخ

در سایت بازار برنامه هایی که پرداخت درون برنامه ای دارند، یک نسخه ی نمایشی دارند که آن نسخه رایگان است و کاربر میتواند در صورت تمایل برای ارتقا به نسخه ی اصلی و دسترسی کامل به تمامی بخش های نرم افزار، هزینه ی مربوطه را پرداخت کند تا بتواند الباقی بخشها را نیز دانلود و یا فعال کند. ضمن اینکه در توضیحات صفحه ی نرم افزار یادآوری شده است که نرم افزار با «پرداخت درون برنامه ای» می باشد.

13

سوال

شمیم را از طریق بازار فعال کرده ام ولی هیچ شماره سریالی برایم ارسال نشده است؟

پاسخ

در صورت فعالسازی از طریق بازار نیاز به هیچ شماره سریالی نیست و طریقه ی فعالسازی از بازار از طریق ورود به حساب کاربری و بخش فعالسازی است.

14

سوال

چرا با تغییر سیم، مجددا شماره سریال میخواهد؟

پاسخ

فعالسازی نرم افزار بر روی سیستم های اندرویدی بر اساس کد سخت افزار (IMEI) صورت میگیرد و در دستگاه های دو سیم کارته دو کد سخت افزاری مختلف وجود دارد. در صورت دو سیم کارته بودن باید گوشی بر روی همان جای سیمی که نرم افزار فعال شده قرار گیرد، تا نرم افزار اجرا شود و در مورد فعالسازی از طریق بازار نیز به همان صورت است ضمن اینکه فعالسازی بازار به خود سایت بازار مربوط بوده و هیچ اطلاعاتی از کاربران در اختیار تولیدکنندگان نرم افزار وجود ندارد.

15

سوال

برای ارتقا به نسخه ی اصلی از طریق بازار، پرداخت را انجام داده ام ولی نرم افزار فعال نشده است؟

پاسخ

متآسفانه گاهی ربات بازار، دچار اختلالاتی میشود که مشتری بعد از خرید مستقیم و با این که پرداخت را انجام داده، نرم افزارش فعال نمیشود. لازم به ذکر است که بخش خرید و فعالسازی کاملا تحت مدیریت خود بازار است و توسعه دهندگان (تولیدکنندگان) هیچ نقشی در آن ندارند. اما مشتری میتواند دوباره، بعد از این که نرم افزار بازارش باز است و در حساب کاربری خود وارد شده ، در نرم افزار ما فقط دکمه ی فعالسازی از طریق بازار را بزند و یک بار دیگر اقدام به فعالسازی کند ولی اینبار مشخصات خود را پر نکند . در صورت خرید قبلی با آن دستگاه، نرم افزار فعال خواهد شد.

16

سوال

چرا هنگام خرید از بازار خطا می دهد و نمی توان فعال نمود؟

پاسخ

خطا در خرید از بازار عموما به دلایل عدم ورود به حساب کاربری صورت میگیرد که برای حل آن باید قبل از اقدام به خرید و یا فعالسازی، کاربر به حساب کاربری خود در بازار وارد شود.

17

سوال

برنامه را قبلا از طریق بازار نصب کرده بودم و بعد از مدتی حذف کردم، الان برای فعالسازی دوباره نیاز به ورود به حساب کاربری دارد و من ایمیل و مشخصات خود را گم کرده ام، باید چکار کنم؟

پاسخ

توضیحات زیر از برنامه بازار کپی شده و رفع این مشکل بر عهده ی تولیدکنندگان نرم افزار نمی باشد.

متاسفانه امکان جایگزین کردن یا تغییر ایمیل در بازار وجود ندارد. بنابراین، اگر آدرس یا رمز عبور ایمیل خود را از دست بدهید، امکان دسترسی به حساب خود را نداشته و اگر شماره تلفنی به حساب خود اضافه کرده باشید تنها از طریق آن امکان دسترسی به حساب را خواهید داشت.

در صورتی که شماره تلفن وارد نکرده‌اید یا به آن شماره دسترسی ندارید، با بخش پشتیبانی سایت بازار تماس بگیرید.

دانلود و حذف دیتا

1

سوال

برای حذف دیتاهای مورد نظر، بدون خروجی گرفتن مجدد از DVD ، چگونه باید عمل کنم؟

پاسخ

در نسخه های 1.8 به بالا امکان جدیدی با عنوان حذف دیتاهای دانلود شده قرار داده شده که کاربر می تواند به دلخواه خود با ورود به بخش دانلودها و انتخاب گزینه ی حذف دانلودها، وارد صفحه ی حذف شده و موارد مورد نظر را بدون استفاده از DVD و خروجی مجدد، حذف نماید.

در ورژن های دیگر فقط تنها راه شما خروجی گرفتن دوباره میباشد.

2

سوال

برای دانلود دیتا از کدام قسمت باید استفاده کنیم؟

پاسخ

باید در بالای صفحه اصلی وارد بخش دانلود و حذف شده و دیتاهای مورد نظر را دانلود کنیم.

3

سوال

چرا با لمس دکمه ی دانلود، متن «خطا در دریافت اطلاعات» را نمایش می دهد؟

پاسخ

به 3 دلیل ممکن است این اتفاق بیفتد:

1- عدم اتصال به اینترنت و یا قطعی موقت اینترنت باعث نمایش این پیغام شود.(پس از اطمینان از اینترنت، دوباره امتحان کنید)

2- حافظه ی کافی در محل ذخیره ی فایل های دانلودی موجود نباشد.(باید فضای محل ذخیره را به میزان لازم خالی کنید)

3- رم دستگاه یا حافظه ی داخلی به طور کامل پر باشند و دستگاه توان ساخت temp نداشته باشد.( حافظه ی داخلی را کمی خالی کنید و یا برنامه های اضافه را ببندید)

4

سوال

بعد از ارتقای نرم افزار به نسخه ی اصلی، صوت تمام سوره های یک قاری را دانلود کردم. چرا با زدن بر روی دکمه ی Play ، هیچ صوتی اجرا نمی شود و پیغام می دهد که صوتی وجود ندارد و یا در بخش امکانات انتخاب نشده؟

پاسخ

در صورت اطمینان از دانلود صوت و ... با مراجعه به بخش امکانات هر سوره و زدن بر روی دکمه ی ترتیل(یاموارد دیگر ...) قاری مورد نظر را انتخاب و play نمایند.

5

سوال

چرا در سایت بازار، بعد از ارتقا نرم افزار به نسخه اصلی، باید دوباره سوره ها رو دانلود کنیم و هزینه ی گرفته شده بابت چه بوده است؟ چرا از اول همه ی سوره ها فعال نیست؟

پاسخ

در مارکتهای فروش مانند سایت بازار چند روش فروش وجود دارد:

1- روش پرداخت هزینه در ابتدا، که پس از پرداخت کل مبلغ، کاربر اجازه ی دانلود کل نرم افزار را به صورت یکجا دارد، که در این صورت کاربر ممکن است بعد از خرید نرم افزار و دانلود آن، نرم افزار را نپسندد و هزینه ی پرداخت شده برای او سودی نداشته باش.

2- روش دوم پرداخت درون برنامه ای نام دارد که در این روش کاربر ابتدا یک نسخه ی رایگان از برنامه را دریافت می کند که این نسخه به صورت Demo و دارای محدودیت در بخش های مختلف است و سپس در صورتی که کاربر، نرم افزار را بپسندد، باید ابتدا مبلغ نرم افزار را پرداخت نماید و سپس الباقی نرم افزار را دانلود و فعال کند.

تذکر: در نرم افزارهایی که حجم کلی بسته ی نرم افزار حجم زیادی نیست، ابتدا همه ی نرم افزار دانلود می شود ولی بخش هایی از آن غیرفعال است که بعد از خرید، آن بخش ها فعال می گردد و نیاز به دانلود الباقی نیست. ولی در بسته های نرم افزاری که حجم بالایی از اطلاعات و دیتا در آن وجود دارد، نمی توان از کاربر خواست که تمامی بسته ی نرم افزار را به صورت یکجا دانلود نماید، زیرا ممکن است پس از دانلود کل بسته از خرید آن منصرف شود و برای مثال در نرم افزاری مانند شمیم وحی بیش از 4 گیگابایت دیتا وجود دارد که نمی توان توقع داشت کاربر ابتدا همه ی آن را دانلود کند و سپس مبلغ آن را بپردازد. به همین دلیل در این نرم افزار در ابتدا فقط بخش ناچیزی در حدود 30 مگابایت دانلود می شود و در صورت تمایل و پرداخت هزینه، کاربر میتواند الباقی آن را به صورت دلخواه دانلود نماید.

6

سوال

چرا بعد دانلود از بازار و ارتقا به نسخه ی اصلی، فقط ترتیل سوره حمد وجود دارد؟ برای ترتیل مابقی سوره ها چه باید کرد؟

پاسخ

برای ترتیل مابقی سوره ها باید به بخش دانلود ها مراجعه کرده و قاری مورد نظر خود را برای سوره ها انتخاب و دانلود نمائید. در خصوص این که فقط ترتیل سوره حمد وجود دارد، به دلیل اینکه تعداد قاری ها یازده دوره می باشد و اگر قرار به بودن تمامی ترتیل ها در فایل برنامه می بود، کاربر باید حدود چهار گیگابایت، فایل دانلود می کرد که ممکن بود حتی بعضی از صوتها را نمیخواست. به همین دلیل به جای دانلود یکجا، انتخاب بر عهده ی خود کاربر است که فقط موارد مورد نیاز را دانلود نماید.

7

سوال

برای دانلود بخش آیات الاحکام و شان نزول و اعراب قرآن چه باید کرد؟

پاسخ

آیات الاحکام و شان نزول و اعراب قرآن را می توانید در بخش دانلودها از قسمت تفسیر، اعراب و ... دانلود نمائید.

8

سوال

چرا با وجود اینکه صوت تمام سوره ها را دانلود کرده ام، هیچ صوتی برای سوره ها در بخش ترتیل در منوی امکانات وجود ندارد؟

پاسخ

با اطمینان از دانلود صوت ترتیل برای سوره ها، با مراجعه به بخش امکانات هر سوره و زدن بر روی گزینه ی ترتیل، لیست قاری هایی که دانلود نموده اید، قابل مشاهده است، در غیر اینصورت اگر هیچ ترتیلی در این بخش وجود نداشت، دو حالت وجود دارد:

1- اینکه در حین دانلود صوت ها، برنامه را مجدد اجرا نموده اید و دانلود فایل ها نیمه کاره مانده است که برای اطمینان به بخش دانلودها رفته و در قسمت ترتیل و کلیک بر روی قاری مورد نظر که تصور میشود صوت آن دانلود شده، ببینید آیا جلوی اسامی سوره ها کلمه «دانلود شده» وجود دارد یا خیر و اگر متن دانلود شده وجود نداشت، طبیعتا صوت ترتیلی در پوشه ی دیتای شمیم وجود نخواهد داشت.

2- اینکه اشتباها به جای ترتیل، وارد بخش روخوانی شده اید و آن را به جای ترتیل دانلود نموده اید.

9

سوال

چرا هنگام دانلود فایلها، خطا در دانلود می دهد و فایلها را دانلود نمیکند؟

پاسخ

این موضوع به چند دلیل می تواند باشد:

1- اینکه درهنگام دانلود، باید توجه داشته باشید که کارت حافظه و یا حافظه ی دستگاه (هرجایی که پوشه ی شمیم در آن قرار دارد) فضای خالی کافی برای دانلود فایلها را داشته باشد و ممکن است فضای خالی نداشته باشید

2- اتصال به اینترنت باید چک شود تا قطعی اینترنت نداشته باشید.

3- ممکن است در حافظه ی جانبی فضای خالی داشته باشید ولی حافظه ی داخلی که قرار است temp اینترنت در آن ساخته شود، کاملا پر باشد و یا رم دستگاه بطور کامل اشغال شده باشد.

برای چک کردن میزان فضای داخلی به بخش (تنظیمات/ ذخیره سازی) رفته و دقت کنید میزان فضای موجود در حافظه ی محل نصب و یا داخلی چقدر است . میزان کل فضا مهم نیست.

در صورت پیدا نکردن مشکل در ساعات اداری با پشتیبانی شرکت تماس حاصل فرمائید تا مشکل بررسی شود.


تنظیمات و امکانات نرم افزار

1

سوال

چرا با وجود انتخاب قاری های مختلف در حین خروجی گرفتن، باز هم اسم هیچ کدام از قاری ها در بخش ترتیلِ منوی امکانات، وجود ندارد و در پوشه ی خروجی هم وجود ندارد؟

پاسخ

4 اتفاق ممکن است پیش آمده باشد:

1- ممکن است قاری را انتخاب کرده باشید ولی دکمه ی تایید را نزده باشید.دقت کنید که در حین خروجی گرفتن، زمانی که ترتیل یک قاری را برای سوره ها انتخاب می کنید، حتما دکمه «تایید» را کلیک کرده تا فایل های ترتیل قاری مورد نظر نیز در پوشه ی خروجی Shamim ، قرار گیرد و حجم آن به پوشه ی خروجی افزوده شود.

2- اگر از انتخاب قاری و تایید آن مطمئن هستید و باز هم در منوی ترتیل نرم افزار اسم هیچ کدام از قاری ها وجود ندارد، قطعا پوشه ی Shamim دیگری در حافظه ی دستگاه شما وجود دارد که فایل هیچ کدام از قاری ها در آن قرار ندارد و برنامه از این پوشه برای اجرای خود تغذیه میکند که عموما در حافظه داخلی است و حجم کمی دارد و باید آن پوشه را حذف کنید.به طور کلی باید بر روی دستگاه شما فقط یک پوشه ی Shamim وجود داشته باشد.

3- ممکن است ورژن اندروید شما 4.4.2 به بالا باشد و شما پوشه ی خروجی را در حافظه ی جانبی نصب کرده باشید ولی برنامه ی شمیم شما نسخه ی زیر 1.8 باشد. به طور کلی با آمدن ورژن کیت کت (4.4.2) اندروید تغییراتی کرد که از جمله ی آن این بود که در حالات معمول قبل، اطلاعات درون کارت حافظه را نمیتوانست بخواند و دیتاها را باید یا در حافظه ی داخلی میریختیم و یا apk (برنامه ی نصب) تغییر میکرد که کاربران میتوانند نسخه ی آخر را از داخل سایت به روز رسانی کنند.

4- ممکن است شما ورژن (1.8) به بالا را ریخته باشید و با این که پوشه ی خروجی را در حافظه ی جانبی دارید، ولی در هنگام ورود به برنامه به پیام داده شده توجه نکنید و در جواب این سوال که: " اگر پوشه ی خروجی را دارید، دکمه ی جستجو را بزنید و اگر ندارید ادامه را بزنید"، اشتباها ادامه را زده باشید و برنامه در این صورت دیگر به پوشه ی دیتای خروجی شما کاری ندارد و خودش یک پوشه در هر جا شما بگویید میسازد که دیتایی ندارد. در این صورت باید یا پوشه ی ساخته شده ی جدید را حذف کنید و برنامه را دوباره راه اندازی کنید و دکمه ی صحیح را که همان "جستجو" است را بزنید و یا برنامه را حذفِ نصب نموده و دوباره نصب کنید و سوال را صحیح پاسخ دهید.

2

سوال

در صفحه اصلی نرم افزار بر روی هر آیکن که میزنم فقط دانشنامه باز میشود و بخشهای دیگر نیست، چگونه به بخش های دیگر نرم افزار مانند «یادداشت، فرهنگ موضوعی و ...» دسترسی پیدا کنیم؟

پاسخ

همه ی بخش ها وجود دارد و فقط کافیست با کشیدن صفحه ی اصلی نرم افزار به طرفین راست و چپ به بخش های دیگر دسترسی داشته باشید. همیشه آیکن وسط صفحه قابل کلیک میباشد.

3

سوال

چرا در بین قاری ها ترتیل استاد پرهیزگار وجود ندارد؟

پاسخ

از آن جا که هزینه بالای درخواستی برای اجازه ی استفاده از ترتیل ایشان در توان شرکت نمی باشد و ایشان به طور رسمی اعلام کرده اند که شرعا استفاده از صوتشان بدون پرداخت هزینه مربوطه جایز نیست و رضایت ندارند، فعلا از قرار دادن این ترتیل در نرم افزار معذوریم.

4

سوال

آیا امکان تغییر رنگ ترجمه و اعراب وجود دارد؟

پاسخ

امکان تغییر رنگ ترجمه و اعراب یک دسترسی جدید می باشد که در نسخه ی 1.8 شمیم قرار داده شده است و کاربرانی که نسخه های قبلی نرم افزار را دارند، برای دسترسی به این امکان باید نسخه ی1.8 را از طریق سایت taranom.ir و یا بازار (رایگان) update نمایند. که این گزینه در بخش امکانات هر سوره با لمس «انتخاب طیف رنگ» قابل مشاهده خواهد بود.

5

سوال

آیا قابلیت کپی و یا ارسال متن آیه و ترجمه و مطالب موجود در نرم افزار وجود دارد؟

پاسخ

با مراجعه به بخش راهنمای نرم افزار توضیحات کامل مربوطه به این سوال نوشته شده است. برای کپی متون بخش فرهنگ موضوعی و یا دانستی ها با دوبار ضربه بر روی متن و انتخاب متن مورد نظر و سپس یک بار ضربه بر روی متن انتخاب شده دو گزینه «کپی» و «انتقال به یادداشت (نرم افزار)» قابل دسترسی است. برای کپی و یا اشتراک گذاری آیات نیز در بخش دانشنامه، با ضربه زدن بر روی شماره ی هر آیه، در منوی باز شده، می توان آیه ی دلخواه را کپی و یا به اشتراک گذاشت.

6

سوال

آیا امکان علامت گذاری آیات مورد نظر وجود دارد؟

پاسخ

بله. با لمس شماره آیات هر یک از سوره ها، از منوی باز شده می توانید گزینه ی «نشانه گذاری آیات» را انتخاب و آیه ی دلخواه را نشانه گذاری نمائید. و در فهرست سوره ها، با لمس دکمه ی «نشانه ها» در پائین صفحه، آخرین آیه ی مشاهده شده و نشانه های خودتان را بیابید.

7

سوال

برای پخش صوت روخوانی چگونه باید عمل کنیم؟

پاسخ

صوت روخوانی منظور صوت کلمه به کلمه و فصیح خوانی عبارات قرآن میباشد که با نگه داشتن انگشت بر روی هر یک از کلمات، صوت مربوط به همان عبارت خاص، اجرا خواهد شد.

8

سوال

چرا در منوی ترتیل بخش امکانات، نامی از قاری هایی که در توضیحات نرم افزار ذکر شده، وجود ندارد؟

پاسخ

اگر شما نرم افزار را ازdvd نصب کرده اید:

الف- اگر خروجی گرفته اید و فایل خروجی را در دستگاهتان کپی کرده اید:

1- یا شما هنوز نرم افزار را فعال نکرده اید.(فعالسازی نرم افزار)

2- یا نرم افزار را فعال کرده اید ولی دو تا پوشه ی شمیم دارید که یکی از آنها که در حافظه داخلی هم عموما قرار دارد، محتوای صوتها را ندارد.(پیدا کردن پوشه ی شمیم اضافی و حذف آن)

3- یا نسخه ی 1.8 به بالا را نصب کرده اید ولی در هنگام ورود، دکمه ی ادامه را به جای جستجو زده اید.(حذف و نصب مجدد شمیم و زدن دکمه ی جستجو در هنگام ورود.)

4- یا نسخه ی اندرویدتان 4.4.2 به بالاست ولی نسخه ی برنامه ی شمیمی که نصب کرده اید زیر 1.8 میباشد و پوشه ی دیتا هم در حافظه ی جانبی است.(آپدیت شمیم و در هنگام ورود، زدن دکمه ی جستجو)

ب: اگر خروجی نگرفته اید و فقط برنامه( shamim.apk ) را نصب کرده اید:

1- برنامه را حذف کنید و مجددا از dvd پوشه ی خروجی تهیه کنید و بر طبق راهنمای نصب، همپوشه ی شمیم و هم shamim.apk را به حافظه ی دستگاهتان منتقل و نصب و فعال کنید.

اگر برنامه را از بازار نصب و فعال کرده اید:

برای دسترسی به ترتیل های نامبرده، باید از بخش دانلودها، ترتیل مورد نظر را دانلود نمائید.

9

سوال

چرا امکان حرکت خودکار آیات در حین خواندن وجود ندارد؟

پاسخ

به دلیل این که در گوشی های مختلف صفحه نمایش ها متفاوت است و در برخی از گوشی ها و یا تبلت ها چند آیه نمایش پیدا میکند ولی در گوشی های کوچک بعضا یک و یا حتی نصف یک آیه نمایش داده میشود و از این رو به دلیل غیر ممکن بودن تنظیم سایز صفحات در اندروید، امکان برنامه ریزی یکسان وجود ندارد.

10

سوال

آیا امکان تلاوت پی در پی سوره ها وجود دارد؟

پاسخ

بله، در نسخه ی 1.8 شمیم در بخش امکانات هر سوره، گزینه ی «تلاوت سوره ها به صورت پی در پی» قرار داده شده است.

11

سوال

چرا اعراب آیات قرآن را نشان نمیدهد؟ چه باید کرد؟

پاسخ

در صورتی که در دستگاه شما اعراب آیات نمایش داده نمیشود، برای نمایش اعراب آیات، وارد بخش تنظیمات نرم افزار شمیم وحی شوید و گزینه ی «رفع مشکل اعراب» را تیک زده و فعال کنید و پس از تایید، برنامه را دوباره راه اندازی کنید.(راه اندازی مجدد به معنای خروج کامل از برنامه و دوباره وارد شدن به آن است.)

12

سوال

چرا فونت مطالب و متن قرآن بزرگ است و چه باید کرد؟

پاسخ

برای تغییر سایز فونت مطالب و متن قرآن به بخش تنظیمات مراجعه و با جابجایی دستگیره ی مربوطه، آن را به سایز دلخواه تغییر دهید.

13

سوال

متن قران به صورت صفحه ای باشه یعنی 604 صفحه ، متن قران بدون ترجمه فعال باشد ?

پاسخ

سلام ساختار این نرم افزار و نرم افزارهای مشابه، به دلیل فعالسازی بخشهای متنوع امکانات مانند روخوانی کلمات وتغییر رنگ اعراب و...نیازمند استفاده از فونت می باشد.و استفاده از تصویر صفحه ی قران در گوشی هایی که صفحه نمایش بسیار کوچکی دارند نامفهوم خواهد بود.در مورد غیرفعال کردن ترجمه، می توانید در بخش امکانات، با زدن بر روی ترجمه و انتخاب «بدون ترجمه» انجام دهید. بخش راهنمای نرم افزار را مطالعه کنید


متفرقه

1

سوال

چرا با وجود دیتای شمیم بر روی کارت حافظه و نصب و فعال شدن آن بر روی یک گوشی و سپس قرار دادن همان کارت حافظه بر روی یک گوشی دیگر، برنامه فعال و اجرا نمی شود؟

پاسخ

فعالسازی شمیم با استفاده از کد سخت افزاری (کد سیستم) که فقط مخصوص همان گوشی یا تبلت می باشد، انجام می گیرد و با جابجایی کارت حافظه بر روی یک دستگاه دیگر باید شمیم را بر روی آن دستگاه نیز نصب و به طور مجزا فعال نمود.هر سریال برای یک دستگاه و یک سخت افزار است. حتی اگر دستگاه شما دو سیم کارته باشد و دارای 2 کد سخت افزاری متفاوت باشد، هر سریال فقط بر روی یک جای سیم کارت فعال میشود.(عدد سیم کارت مهم نیست و فقط جای سیم کارت کد سخت افزار دارد)

نکته ی بعد این که وجود فایل نصبی و دیتا در کارت حافظه به تنهایی کافی نیست و باید حتما برنامه نصب و فعال شود.

2

سوال

چگونه می توانم ترتیل ها و ... را که قبلا از dvd خروجی گرفته ام، تغییر دهم؟

پاسخ

برای تغییر دیتای مورد نظر از قبیل (ترجمه، ترتیل، ترجمه گویا) از طریق DVD، مراحل خروجی گرفتن در کامپیوتر طبق راهنمای نصب انجام شود و در انتها فقط پوشه ی shamim را جایگزین پوشه ی shamim موجود در گوشی و یا تبلت نموده و نیازی به حذف و نصب و فعالسازی مجدد برنامه نمی باشد.

و یا در صورت تمایل اگر ورژن نرم افزار شما 1.8 به بالا باشد: کافیست با مراجعه به بخش حذف و دانلود در بالای صفحه اصلی، به بخش حذف رفته و دیتاهای مورد نظر را حذف کنید و یا از بخش دانلود اضافه کنید.

3

سوال

چرا با وجود اینکه نسخه ی جدید نرم افزار را دانلود کرده ام نصب نمی شود و پیغام می دهد که این نرم افزار قبلا بر روی گوشی نصب شده است؟ چه باید کرد؟

پاسخ

برای update کردن نسخه ی نرم افزار پس از دانلود نسخه ی جدید (shamim.apk) از سایت ترنم و یا بازار و کپی بر روی گوشی، ابتدا از بخش مدیریت برنامه ها، نسخه ی قبلی شمیم وحی را لغو نصب نموده و سپس نسخه ی جدید را نصب نمایند.

البته از نسخه 1.9 به بعد دیگر نیازی به انجام موارد بالا نیست و نرم افزار در صورت آپدیت به صورت خودکار بر روی نسخه قبل نصب و فعالسازی می شود.

4

سوال

نسخه ی جدید نرم افزار را بر روی گوشی نصب نموده و پوشه ی شمیم موجود در گوشی را شناسایی کرده است. چرا نرم افزار روی حالت نسخه ی نمایشی می باشدو اجازه ورود به بخش های مختلف از قبیل امکانات و.... را نمی دهد؟

پاسخ

پس از نصب شمیم وحی، با این که پوشه ی دیتاهای شمیم وحی در حافظه ی دستگاه موجود میباشد، ولی تا زمانی که شما نرم افزار را از طریق شماره سریال یا نرم افزار بازار فعالسازی نکرده باشید، امکان دسترسی به دیتاهای موجود در دستگاهتان را نخواهید داشت.

5

سوال

آیا با در دست داشتن DVD نرم افزار، باز هم نیاز به Update بازار می باشد؟

پاسخ

نرم افزارهای اندرویدی در مقاطع مختلف update و به روز رسانی می شود که عموما این به روز رسانی ها در سایت خود شرکت و یا سایتهای ارائه کننده این نرم افزار همانند بازار وجود دارند و البته گاهی این به روز رسانی ها به دلیل مشکلات پیش آمده برای ورژن های جدید اندروید می باشد. و گاهی به دلیل افزایش امکانات. در صورتی که با خود نرم افزار تا کنون مشکلی نداشته اید به روز رسانی آن برای نرم افزارتان ضروری نیست ولی به صورت دلخواه می توانید آن را به روز رسانی کنید. عموما بعد از هر به روز رسانی توضیحاتی برای اطلاع کاربر از امکانات جدید در محل دانلود قرار میگیرد.

6

سوال

چرا برنامه خطای غیرمنتظره می دهد و برنامه از اول شروع به اجرا می کند؟

پاسخ

این خطا به 3 دلیل ممکن است اتفاق بیفتد:

1- کاربر نسخه ی 1 (قدیمی ترین نسخه ) نرم افزار را نصب کرده باشد ولی دیتای مورد نظر را در صفحه ی اصلی حافظه کپی نکرده باشد.

2- کاربر نسخه ی اندرویدش بالا باشد و نسخه 1 یا 1.5 نرم افزار را نصب کرده باشد.(موارد بسیار کم)

3- کاربر همه چیز را درست نصب کرده ولی رم سیستم کاملا مشغول است و یا حافظه ی داخلی دستگاه به طور کامل پر شده است.

7

سوال

با استفاده از DVD ، از نرم افزار خروجی گرفته و بر روی حافظه گوشی کپی کرده ام، ولی پس از نصب و فعالسازی برنامه متوقف شده و خارج می شود؟

پاسخ

جواب 6

8

سوال

چرا بعد از استفاده به مدت زیاد از شمیم، حالا در هنگام استفاده ازبرنامه، خطای توقف برنامه را می دهد و کار نمی کند؟

پاسخ

این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است پیش آمده باشد:

1- پاک کردن بخشی از دیتاهای اصلی برنامه از روی حافظه ی گوشی توسط کاربر

2- جابه جایی در دستگاه های دو سیم کارته از سیم یک به سیم دو

3- آپدیت اندروید گوشی

4- اختلال در اندروید و یا ویروسی شدن گوشی

5- پر شدن حافظه ی رم سیستم و یا حافظه ی داخلی

ولی به طور کلی، خود برنامه توان غیر فعالسازی خود را ندارد.

9

سوال

چرا در برخی از آیات (طولانی و یا کوتاه) صوت ترتیل و یا ترجمه گویا به طور کامل خوانده نمی شود و به آیه بعدی پرش پیدا می کند؟

پاسخ

در برخی گوشی ها به دلیل حجم بالای برنامه های نصب شده و اجرا شده، حافظه ی باقی مانده برای اجرای نرم افزار شمیم بسیار کم میشود و دیگر رم دستگاه امکان فراخوانی کل صوت را ندارند و در برخی آیات باعث پرش می شود و تا انتهای آن آیه خوانده نمی شود.(رم و برنامه های در حال اجرا را مدیریت کرده و کاهش دهید)

10

سوال

چرا بعد از هر بار بستن یک بخش از برنامه، برنامه از ابتدا اجرا میشود، چه باید کرد؟

پاسخ

به بخش تنظیمات یا (setting) گوشی بروید و بر روی گزینه ی (تنظیمات برنامه نویس) یا (Developer options) کلیک نمایید. بخش "فعالیت ها را ادامه نده" یا (Don’t keep activities) را غیر فعال کنید و برنامه را بسته و دوباره باز کنید.